Friday, September 10, 2010

Selamat Hari Raya 1431 H. Maaf Zahir Batin

1. Bergema takbir sayup kedengaran, merendah diri pada Tuhan. Hati takut juga mengharap, apakah di terima segala amalan. Kegembiraan sebenar menyambut lebaran hanya bagi orang-orang yang beriman, yang telah bermujahadah beramal sebulan.

2. Ku hulur kemaafanku, minta doaku semoga kita kekal bersaudara. Ramadhan yang murni telah ditempuhi, meningkatkan taqwa dan jihad.

3. Pejam celik, pejam celik dah sem 7. Pejam celik ramadhan pun berlalu. Makin di pejam celik, makin banyak salah dan dosa. Sementara masih celik, banyaklah buat pahala. Sebelum pejam tak celik-celik, harap maaf untuk.. for thing I did wrong, for the words which might hurt, for the jokes you can't t8, for the advice you can't accept, so.. 1001 apology from me.

4. Pantun Raya.. Ketupat kuih biskut raya, selamat hari raya.. jalan-jalan di pagi raya, selamat hari raya.. Esok raya, selamat hari raya.. Ziarah sanak saudara, selamat hari raya.. Dapat duit raya, ingatlah saya..

5. Sehari lagi nafas jadi tasbih, sehari lagi tidur jadi ibadah, sehari lagi doa-doa ini di ijabah, tapi itu semua tidak akan terjadi tanpa maaf tulus dari naluri hati. Untuk itu izinkan kedua tapak tangan memohon maaf untuk lisan yang terlanjur, janji yang terabai, hati yang berprasangka dan semua sikap yang menyakitkan . Selamat menyambut hari raya aidil fitri. Semoga diberkati, dirahmati dan diredhai Allah SWT dan di ampunkan segala dosa.. Amiin..

6. Taqabbalallahu minna wa minkum.. Semoga Allah mempertautkan hati kita atas landasan Iman dan Islam. Tiada ku pinta demi Syawal ini melainkan keampunan dan hati yang bebas dari prasangka. Mohon maaf atas keterlanjuran, terumpat atau terkata.. Semoga Ramadhan yang berlalu menjadi recharge Iman kita kepada Pencipta. happy Eid Mubarak 1431 H.

7. Maaf kad raya tak sempat dicari, nak kata sibuk taklah bz, namun yang jauh di rindui , hanya sms penganti diri untuk saya susun 10 jari, ampuni kelemahan diri, andai pernah melukai, biar ucapan masih awal lagi, sebelum line menjadi bz, sebelum sms asyik pending lagi, salam kemaafan di aidilfitri.

8. Bulan Ramadhan adalah bulan tarbiyyah, manakala bulan syawal bulan meraikan kejayaan bagi sesiapa yang dapat tarbiyyah dirinya dengan menundukkan nafsunya, menambahkan amalan, Imannya dan menghapuskan Dosanya seperti bayi yang baru lahir. Inilah yang dipanggil kembali kepada fitrah zahir dan batin(eidul fitri). Setelah kita mohon ampun dengan Tuhan dalam ramadhan, maka hari ini saya mohon sesama hambanya zohir dan batin. Semoga panjang umur dan banyak duit raya.

9. Ramadhan adalah bulan latihan untuk persediaan bagi cabaran-cabaran di bulan-bulan mendatang. Walau siapa kamu, kita tetap hamba Allah dalam menyambut Eid Fitri. Dulu kita hina, Allah muliakan dengan Islam. Jadi iringi takbir Eid Fitr dengan sunnah-sunnah Islam. salam kemaafan. I beg your pardon.

10. Moga di terima segala amalan . Mohon maaf atas segala salah dan silap, zahir dan batin, sengaja dan tidak sengaja.

11. Barakah ramadhan di rindui, kemeriahan syawal di rai, salam Eid Fitri..





Selamat Hari Raya maaf zahir batin..
Cukuplah di sini ucapan ana buat semua, bagi yang send mesej syukran kathiran ana ucapkan kerana masih mengingati diri ini.
Nak buat kata-kata atau sajak tiada terbayang, cukuplah ringkas ucapan ini, tapi semua memahami..

Salam Eid Mubarak 1431.. 


No comments: