Saturday, December 12, 2009

Koleksi Kata2 Raya Haji

1) TaatnyaIbrahim pada ALLAh Yang ESa, Setianya Siti Hajar pada suami yang tercinta, Hebatnya Ismail rela berkorban nyawa, Segalanya demi Islam yang tercinta..

2) Bulan yang besar takkan bersinar tanpa cahayanya, laut yang luasakkan memukau tanpa kebiruannya, hati takkan tenang tanpa keimanan, hidup takka bermakna tanpa Ibada yang berterusan..

3) Lembu resah menunggu giliran, kambing di kandang tak lalu makan, creditku korban tanda ingatan, salam aidil adha ku ucapkan..

4) Selamat menyambut bulan pengorbanan, mudah-mudahan tarbiah dari Ibrahim dan Ismail A.S disambut dengan penuh keinsafansemata-mata merebut cinta Allah yang Hakiki..

5) Saat berderai jatuh titisan air mata suci Ibrahim melihatkan keteguhaniman anaknya Ismail di kala itulah bermulanya sjarah agung erti sebuah erti pengorbanan..

6) Parang tumpul mula diasah, lembu kambing mula keluh kesah, Aidil adha disambut meriah, maafkan silap dan salah..

7) Seputih hati sebersih nurani, sesusun jari menyuci diri, semoga ikatan terus bersemi, salam aidiladha tulus dari hati...

kata-kata dari sahabat2 kepada diri ini.. biarlah terus tersimpan di sini, menjadi ingatan di hati, sebagai pengubat rindu menanti... erti pengorbanan sama2 dihayati...

barakallahufikum

No comments: