Wednesday, March 30, 2011

Taufan Masjid Aman....


 Alhamdulillah dapat jua diri ini menghadirkan diri bertemu kenalan-kenalan yang sudah beberapa tahun tidak bersua. Dipisahkan dek jarak demi mengejar sekalung cita. Pertemuan sekajap ini sudah cukup rasanya mengungkit kembali kenangan hidup bersama di bawah satu bumbung tempat yang mulia di muka bumi ini iaitu masjid. Masjid Aman penuh dengan sejarahnya tersendiri dalam jiwa ini, menjadi asrama dikala menuntut ilmu dibumi Maahad dan menjadi medan membajai jiwa dengan tanggungjawab mengurus Masjid.

 Terasa cukup kerdil apabila bersua kembali dengan sahabat semua, walau pernah dahulu tinggal sebumbung. Apa tidaknya sekarang masing-masing sudah mencipta sejarah tersendiri berbanding diri ini yang penuh dengan khayalan cita yang tidak pernah menjelang tiba. Dikalangan kami sudah ada novelis, penceramah yang disegani dan pimpinan pelajar dalam persatuan terpengaruh di bumi egypt.

  Walaupun program ini tidak dapat dibuat seperti apa yang dirancang pada peringkat awal, namun bagi diri ini sudah cukuplah dapat mengimbau kembali  kenangan hidup bersama yang dijalin dek perjuangan menterjemahkan kesucian agama. 

 Diharap hubungan yang terbina ini akan terus berkilauan dek kekuatan tautan keimanan demi mencari redha-NYA.
  

(Abang Zu jiran Warga Masjid Aman)






(chotek, makanan kegemaran semua ahli bait)


"Mencorak Suasana Dengan Islam"

No comments: