Tuesday, May 11, 2010

Skrip Doa Majlis Perasmian Penutup Kongres Intergriti Mahasiswa 2010


الحمد لله رب العلمين، وبه نستعين والعاقبة للمتقين، والصلاة والسلام على أشرف الأنبياء والمرسلين وعلى آله وأصحابه أجمعين
Ya Allah Ya Tuhan kami, Yang Maha pemurah Lagi Maha penyayang, kami berhimpun di Kongres Intergriti Pemimpin Mahasiswa 2010 ini. Memohon rahmat daripada-Mu.

Semoga dengan rahmat itu,

Engkau berikan hidayah dan petunjuk-MU dalam menyatukan pemikiran kami, memperkukuhkan perpaduan kami, dipermuadahkan segala urusan kami, agar ianya berjalan lancar serta beroleh keberkatan-MU..
اللهم يا ذا الجود والكرم


Kami pohonkan limpah rahmat, taufiq dan hidayah-MU bagi memimpin kami di segenap lapisan dan seluruh rakyat negara yang tercinta. Mantapkanlah semangat dan keazaman mereka dengan penuh kesabaran dan bertawakkal kepada-MU dalam memikul tanggungjawab memajukan negara dan agama supaya disanjung tinggi dan disegani.

اللهم يا متولي السرائر

Ya ALLAh Ya Tuhan kami,

Engkaulah yang Maha Mengetahui apa yang tersirat dalam hati dan sanubari kami, Engkaulah yang lebih mengetahui hajat dan tujuan kami pada saat ini, kami mengakui dengan penuh kesedaran dan keinsafan tetang kebesaran dan kekuasaan-MU Ya Allah. Lantaran itu kami menadah tangan di samping memohon keselamatan dan kesejahteraan yang berterusan, kami juga ingin melahirkan kesyukuran yang tidak terhingga atas nikmat keselamatan dan kesejahteraan yang telah Engkau kurniakan.


اللهم اجعل جمعنا هذا جمعا مرحوما، وتفرقنا من بعده تفرق معصوما. .
ربنا آتنا في الدنيا حسنة وفي الأخرة حسنة وقنا عذاب النار.....


Ciptaan asal: Saudara Najib Bin Taha....

Sekadar simpanan buat semua...
Dibaca pada 11/05/2010 di PICC PuteraJaya oleh Saudara Najib B. Taha...

No comments: